👈 فروشگاه فایل 👉

ارزیابی عملکرد سازمان و بررسی شاخص ها و معیارهای آن

ارتباط با ما

... دانلود ...

ارزیابی عملکرد سازمان و بررسی شاخص ها و معیارهای آن

هدف از این پایان نامه ارزیابی عملکرد سازمان و بررسی شاخص ها و معیارهای آن​​​​​​​ بصورت کامل و جامع و با منابع جدید می باشد

مشخصات فایل

تعداد صفحات

62

حجم

84/878 کیلوبایت

فرمت فایل اصلی

docx

توضیحات کامل

دانلود پایان نامه رشته مدیریت

ارزیابی عملکرد سازمان و بررسی شاخص ها و معیارهای آن

هدف از این پایان نامه ارزیابی عملکرد سازمان و بررسی شاخص ها و معیارهای آن بصورت کامل و جامع و با منابع جدید می باشد

شاخصهای ارزیابی عملکرد سازمانها

برای سنجش و ارزیابی عملکرد هر سازمانی (اعم از سازندگان کالاها یا ارائه دهندگان خدمات)، معیارها و شاخصهای گوناگون و متفاوتی مورد استفاده قرار می گیرند. برخی از شاخصهایی که بیش از سایر معیارهای ارزیابی عملکرد رایج تر می باشند عبارتند از:

اثربخشی ، با پاسخ به سوالاتی از این قبیل معلوم می شود که: آیا برای رسیدن به هدفهای سازمان فعالیتهای درستی را انجام می دهیم؟ آیا مشکلات سازمان را به درستی تشخیص داده ایم، و در صدد رفع آنها بر آمده ایم، به طوری که به هدفهای سازمان در موعد مقرر دست یابیم؟ درجه دسترسی به هدفهای از پیش تعیین شده در هر سازمان، میزان اثر بخشی را در هر سازمان نشان می دهد(طاهری، 1384، 17).کارایی ، بازده یا نسبت کار انجام شده به منابع مصرف شده و انجام امری به بهترین طریقه بوسیله فرد حائز شرایط در بهترین محل و مناسبترین وقت نیز تعریف گردیده است(فرهمند، 1382، 173).کیفیت ، کیفیت یعنی میزان مرغوبیت محصولی یا ارائه خدمتی بالاتر از حد متوسط، با توجه به قیمت مناسب و قابل رویت(نجف بیگی، 1378، 154).

نوآوری ، به میزان تطابق محصولات تولیدی و فرآیندهای تولیدی یک سازمان در قبال تغییرات تقاضا و نیازهای جدیدی مشتریان، تغییرات تکنولوژی و ساخت محصولات جدید گفته می شود.نوآوری به منظور براورد نیازهای جدید یا ایجاد تقاضای جدید و کسب سهم بیشتر در بازار در مقایسه با رقبا انجام می پذیرد(طاهری، 1384، 18).بهره وری ، ایسترفیلدبهره وری را نسبت بازده سیستم تولیدی به مقداری که از یک یا چند عامل تولید به کار گرفته شده است می داند. اشتاینر از بهره وری به عنوان معیار عملکرد یا قدرت و امکانات موجود برای تولید کالا یا خدمت معین سخن می داند(ابطحی و کاظمی، 1383، 21).کیفیت زندگی کاری ، به این موضوع مربوط می شود که سازمان تا چه میزان به برقراری ایمنی در محیط کار، امنیت شغلی در سازمان، پرورش استعداد کارکنان خود و بالا بردن مهارتهای آنان از طرق گوناگون و به عبارتی دیگر ایجاد رضایت شغلی آنان از محیط کار قادر می باشند(طاهری، 1384، 18).

فهرست مطالب

1-2 مقدمه    4

1-1-2  اهمیت ارزیابی و مدیریت عملکرد    6

2-1-2 آشنایی با مفهوم ارزیابی عملکرد    9

3-1-2 مفهوم و ماهیت مدیریت عملکرد    11

4-1-2 هدف مدیریت عملکرد    13

5-1-2 مدیریت عملکرد به عنوان یک فرآیند    13

6-1-2 نحوه ارتباط بین مدیریت عملکرد و ارزیابی عملکرد    15

7-1-2 معیارهای ارزیابی عملکرد سازمان    16

8-1-2  اهداف، کاربردها و انواع ارزیابی عملکرد    18

ب) انواع ارزیابی    18

9-1-2 شاخصهای ارزیابی عملکرد سازمانها    20

10-1-2 اصول ارزیابی عملکرد    21

11-1-2 روشهای ارزیابی عملکرد    23

12-1-2 فرآیند ارزیابی عملکرد    24

13-1-2 مدل های ارزیابی عملکرد    29

شکل شماره 2-1: عناصر کارت امتیازی متوازن    32

14-1-2 مزایای ارزیابی عملکرد سازمان    33

15-1-2 سیر تکاملی مدلهای سرآمدی کسب و کار و جوایز کیفیت    34

16-1-2 بنیاد اروپایی مدیریت کیفیت و مدل سرآمدی EFQM    37

2-2  کلیاتی در مورد سازمان تامین اجتماعی    39

1-2-2 معرفی سازمان تامین اجتماعی    39

1-1-2-2 ماموریت و  تعهدات سازمان تامین اجتماعی    39

2-1-2-2  تاریخچه سازمان تامین اجتماعی در جهان و ایران    40

2-2-2  تأمین اجتماعی: هدف آرمانی پیامبران    45

3-2-2  تامین اجتماعی : تجربه تاریخی انسان    46

4-2- 2 تامین اجتماعی: ضرورت جهان امروز    47

3-2 پیشینه تحقیق    50

1-3-2 تحقیقات داخلی    50

2-3-2 تحقیقات خارجی    54

منابع و مأخذ    

منابع فارسی

منابع انگلیسی

👇محصولات تصادفی👇

مبانی نظری و پیشینه تحقیق دلبستگی کودکان 49 صفحه پاورپوینت آشنایی و بررسی لامپ حبابی مفاهیم و مدلهای رفتار شهروندی سازمانی و رفتار شهروندی عادی و ارتباط میان آنها استفاده از فیلترهای ذره ای برای ردیابی هدف در شبکه های بیسیم با رویکرد مشارکتی پاورپوینت تحلیل ساختمان اداری پل رومی ساختمان اداری گلفام